Septembra obeležujemo svetovni dan pismenosti. Že leta 1966 je UNESCO – organizacija združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo skupaj z mednarodnim bralnim društvom ta dan posvetila pismenosti. Žal statistični podatki ne kažejo preveč pozitivne slike, saj še vedno 750 milijonov tako mladih kot odraslih ne zna ne brati ne pisati. Med njimi je veliko več žensk kot moških.
Z namenom, da bi opismenili čim več prebivalstva poteka veliko projektov. Ti temeljijo predvsem na novih pristopih k izobraževanju. V Sloveniji ga bomo s podporo številnih organizacij, sekcij, društev in knjižnic obeležili z drugim Nacionalnim mesecem skupnega branja, ki ima cilj približati knjigo bralcem na bolj kreativne načine – od različnih bralnih kotičkov do knjižnic na prostem.
Pismenost osvobaja in je prvi korak k svobodi, ki marsikoga osvobodi tako družbeno kot ekonomsko. Predvsem pismenost predstavlja problematiko med otroci in mladimi, saj jih prikrajša na več področjih. Kot je v 19. stoletju zapisal osvobojeni temnopolti ameriški suženj in borec za opustitev suženjstva Frederick Douglass: “Ko se enkrat naučiš brati, boš večno svoboden.”

Prispevek je pripravila Humanitasova prostovoljka Maja K., ki vabi k prebiranju knjig iz naše Hiše svetov.

Eduardo Galeano: Narobe – šola narobe sveta

Učbenik za učenje kritičnega branja in učenje medijske pismenosti pri branju dnevnih novic, spletnih vsebin… Avtor v knjigi predlaga zanimivo metodo »obratnega« branja novic. Torej, da novice, izjave, trditve in predvsem obljube vladajočih beremo ravno obratno, saj vsi brez izjeme obljubljajo spremembe, in potem se ne zgodi nič oz. spremenijo svoje mnenje. Zato so glavni akterji v knjigi politiki, filmske zvezde, spletni vplivneži in z njimi vštric prav tako tudi antijunaki od Huseina, Busha, Bin Ladna, Gadafija …

Vanessa Andreotti, Lynn Mario T. Menezes de Souza: Skozi oči drugega (učiti se brati svet): priročnik s poudarkom na staroselskem dojemanju globalnih tem

Priročnik je osnovan kot štiridelni program, ki skozi štiri sklope naslavlja teme razvoja, izobraževanja, enakosti in revščine. Teme so obogatene z izkušnjami in pogledi ljudi iz različnih kulturnih okolij. Vsako poglavje je oblikovano tako, da udeležence in udeleženke vodi skozi program s spodbudnim gradivom in vprašanji, ki jim pomagajo razkriti glavne vidike in upoštevati različne kulturne značilnosti. Priročnik vključuje še veliko učnih aktivnosti, ki dajejo izhodišča za različne aktivnosti, ki spodbujajo in vabijo učeče se k refleksiji o svojem položaju v globalnem kontekstu.