ZBIRKA GLOBALNI IZZIVI – GLOBALNI PREDMETI
Z velikim veseljem vam predstavljamo gradiva, ki smo jih pripravili v okviru projekta Globalni izzivi – Globalni predmeti: publikacijo Celostni okvir globalnega učenja smo pripravili skupaj s projektnimi partnerji, vsebine petih priročnikov za vnašanje globalnega učenja v predmetno poučevanje pa smo razvili skupaj z učiteljicami in učitelji več slovenskih šol.
Celostni okvir globalnega učenja je rezultat skupnega dela projektnega konzorcija desetih nevladnih organizacij iz devetih evropskih držav in naslavlja najpomembnejša vprašanja globalnega učenja, ki so predstavljena v obliki besedila, infografike in praktičnih predlogov za vnos globalne dimenzije v formalno poučevanje.
Priročnike za vnašanje globalnega učenja v predmetno poučevanje pri predmetih ETIKA, GEOGRAFIJA, MATEMATIKA, TUJI JEZIK in ZGODOVINA pa smo pripravili v okviru predmetnih delovnih skupin, v katerih smo združili moči skupaj z učiteljicami in učitelji osnovnih in srednjih šol.
Priročniki predstavljajo novost med obstoječimi gradivi s področja globalnega učenja tako v Sloveniji kot tudi v večini partnerskih držav, saj med gradivi s tega področja prevladujejo predvsem tematsko zasnovane publikacije. Prav priročniki, namenjeni vključevanju GU v poučevanje posameznih predmetov, pa lahko pomembno doprinesejo k bolj sistematičnemu vključevanju tega pristopa v predmetno (in medpredmetno) poučevanje.
Na podlagi priporočil Raziskave o vključevanju globalnega učenja v predmetno poučevanje, ki smo jo opravili v prvem letu projekta, smo priročnike zasnovali v obliki učnih ur. Priročniki vsebujejo različna didaktična orodja, obravnavajo aktualne tematike ter spodbujajo iskanje konkretnih rešitev za doseganje pozitivnih družbenih sprememb.
Še posebej želimo izpostaviti priročnik za matematiko, ki smo ga pripravili prav v vseh partnerskih državah. Prepričani smo, da povezovanje globalnega učenja in matematike ponuja odlično priložnost za naslavljanje globalnih izzivov z mladimi – matematične naloge lahko povežemo s primeri iz realnega življenja, statistični podatki o podnebnih spremembah, revščino, migracijami in drugimi globalnimi temami, s katerimi se mladi srečujejo preko medijev in družbenih omrežij pa lahko predstavljajo osnovo za raziskovanje globalnih izzivov in razumevanje naše vloge v svetu.
Vsa gradiva so del ZBIRKE GLOBALNI IZZIVI – GLOBALNI PREDMETI, ki je namenjena predvsem učiteljem in učiteljicam, ki želijo v svoje delo z mladimi vnesti globalno dimenzijo, hkrati pa tudi vsem, ki delujejo na področju formalnega in neformalnega izobraževanja ter želijo prispevati k bolj vključujočemu, odprtemu in trajnostno naravnanemu izobraževalnemu sistemu. Zbirka je dostopna v naši bazi gradiv na povezavi www.humanitas.si/baza-gradiv, za tiskani izvod gradiv pa se lahko obrnete na vodjo projekta Almo Rogina (alma@humanitas.si).
Izvedba projekta Globalni izzivi – Globalni predmeti je sofinancirana s strani Evropske unije in Ministrstva za zunanje zadeve RS. Vsebina publikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske unije ter drugih financerjev.