V torek 9. 11. 2021, smo več kot uspešno organizirali že 6. nacionalno konferenco globalnega učenja, ki je bila letos posvečena vlogi šole in mladih pri širjenju vrednot, kot so solidarnost, odgovornost in pravičnost v njihovih lokalni in širši skupnosti.

Letošnja konferenca je bila tudi precej mednarodna, saj se je je poleg skoraj 50 učiteljic, učiteljev, izobraževalcev in izobraževalk, aktivistov in aktivistk iz Slovenije udeležilo tudi okoli 50 gostov iz Španije, Italije, Hrvaške, Francije in Poljske, ki sodelujejo v projektu Širimo solidarnost!, katerega glavni cilj je prav krepitev vloge šole pri širjenju solidarnosti v skupnosti.

Osrednji gost letošnje konference je bil izobraževalec in aktivist Colm Regan z Irske, ki je v uvodnem nagovoru poudaril, da je aktivno spremljanje dogajanja v družbi in svetu nujno potrebno, naša aktivacija in vključevanje za skupno iskanje rešitev pa odvisna od naših sposobnosti in zmožnosti. Vprašanje, ali se vključiti ali ne, zamenjajmo raje za vprašanje, kako se vključiti!   

Po uvodnem nagovoru se je konferenca nadaljevala s štirimi vzporednimi delavnicami globalnega učenja, na katerih so udeleženci in udeleženke spoznavali različne metode in orodja, s pomočjo katerih lahko mlade spodbudimo in jih motiviramo za aktivno udejstvovanje in doseganje pozitivnih sprememb v družbi. Po delavnicah so se lahko sprehodili po že tradicionalni tržnici metod, na kateri so sodelujoče slovenske in tuje organizacije predstavile svoje materiale in gradiva, razvite metode na področju globalnega učenja, priročnike itd. Odmoru je sledila svetovna kavarna, v okviru katere so udeleženci in udeleženke v majhnih skupinah razpravljali o pomenu vključevanja globalnega učenja v šolske načrte, veščinah in znanju, ki jih učitelji in učiteljice za to potrebujejo, o dobrih praksah posameznih šol na področju udejstvovanja v njihovi skupnosti itd.

Konferenco smo zaključili s prvo podelitvijo nagrade za najboljšo učiteljico globalnega učenja, ki jo je prejela Vera Granfol z osnovne šole Gornja Radgona. Letos smo namreč prvič razpisali natečaj za najboljšo učiteljico oz. najboljšega učitelja globalnega učenja, s katerimi bomo nadaljevali tudi v prihodnjih letih.

Pomen globalnega učenja v formalnem in neformalnem izobraževanju ter pri spodbudi in podpori mladih na njihovi poti k aktivnemu globalnemu državljanstvu sta z zaključnimi mislimi izpostavili tudi Patricija Virtič s platforme SLOGA ter Pika J. Gramc z Zavoda RS za šolstvo in aktivna članica Humanitasovega Kluba učiteljic in učiteljev globalnega učenja.

Sledil je še navdihujoč nastop gledališke skupino Teatro Trono iz Bolivije. Mladi igralci in igralke so v predstavi »Dežela brez zla« pokazali, kako pomembno je, da se ne vdamo in pasivno čakamo na spremembe, temveč da se lahko prav vsi na različne načine – tudi s pomočjo umetnosti – vključimo v spreminjanje sveta na bolje.

Konferenco smo organizirali v okviru projekta “Širimo solidarnost!” (Build European Solidarity Today (BEST): Let’s replay the Fraternity Card!), ki je sofinanciran s strani Evropske unije in Ministrstva za javno upravo RS. Vsebina aktivnosti je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske unije ter drugih financerjev.