Vabimo vas, da se nam pridružite na 9. nacionalni konferenci globalnega učenja, ki bo potekala 27. novembra 2024 med 10 – 15h v Cankarjevem domu v Ljubljani in bo letos osredotočena na učenje za mir.

Na konferenco se lahko prijavite do 22.11.2024 preko SPLETNEGA OBRAZCA.

PRENESI VABILO S PROGRAMOM V PDF

V kontekstu aktualnega dogajanja po svetu ter nujnosti širših prizadevanj za izgradnjo družbe miru, pravičnosti in enakosti bomo raziskovali, kakšna je vloga pedagoginj in pedagogov v izobraževalnem procesu, ki vključuje učenje o celostnem razumevanju miru in prizadevanjih zanj. Z učenjem in vzgojo za mir lahko pri mladih spodbujamo razvoj univerzalnih vrednot, na katerih temelji kultura miru: solidarnost, pravičnost, odgovornost, nenasilje ter sprejemanje raznolikosti in enakosti ter enakopravnosti vseh ljudi. Poleg tega pri mladih krepimo veščine nenasilne komunikacije, kritičnega mišljenja o različnih oblikah nasilja in strukturah moči, dialoga in mirnega reševanja sporov ter jih podpremo pri sodelovanju za oblikovanje skupne prihodnosti, ki si jo želimo za nas in za bodoče generacije.

V uvodnem predavanju nam bo kratek teoretični uvod v učenje za mir in njegovo povezavo z globalnim učenjem predstavila letošnja glavna govorka, dr. Mari-Anne Okkolin* s Finske. Sledil bo sklop vzporednih delavnic, na katerih bomo spoznali nekaj praktičnih primerov, kako o težkih temah, kot so vojna, strukturno nasilje, neenaka razmerja moči, konflikti ipd. spregovoriti z mladimi. Letošnji konferenci smo dodali novost, saj smo k aktivnemu sodelovanju povabili tudi učitelje in učiteljice slovenskih šol. V sklopu vzporednih delavnic, ki smo jih poimenovali »učitelji za učitelje«, bomo preizkusili, kako pri učenkah in učencih krepiti vrednote in veščine, s katerimi bodo prispevali k sooblikovanju družbe miru, pravičnosti in enakosti.

Tudi letošnja konferenca bo ponudila prostor za skupno učenje, izmenjavo izkušenj in idej ter neformalno mreženje učiteljic in učiteljev ter vseh, ki delujejo na področju globalnega učenja.

POMEMBNE INFORMACIJE:

  • Na konferenco se lahko prijavite do 20.11.2024 preko SPLETNEGA OBRAZCA.
  • Konferenca bo potekala v konferenčnih dvoranah M, ki se nahajajo v 1. preddverju Cankarjevega doma v Ljubljani. Najbližji dostop do dvoran je čez CD-Vhod 5 (z Erjavčeve ceste).
  • Na konferenco še posebej vabimo pedagoginje in pedagoge ter druge izobraževalke in izobraževalce, pa tudi vse ostale, ki delujete ali vas zanima področje globalnega učenja.
  • Pohitite s prijavo, saj je število mest omejeno. Udeležba na konferenci je brezplačna. Program konference je naveden spodaj, še več podrobnosti pa bo kmalu objavljenih na spletni strani www.humanitas.si. Za vse dodatne informacije smo dosegljivi po e-pošti: alma@humanitas.si.

PRENESI VABILO S PROGRAMOM V PDF

PROGRAM

9.30 – 10.00: Prihod in registracija udeleženk in udeležencev konference

10.00 – 10.15: Pozdravni nagovor in kratka predstavitev projekta »Klub učiteljic in učiteljev globalnega učenja«

10.15 – 10.25: Palestinska poezija

10.25 – 11.20: Uvodno predavanje dr. Mari-Anne Okkolin: »Zakaj potrebujemo učenje za mir?«*

*Predavanje bo potekalo v angleščini, zagotovljeno bo tolmačenje v slovenščino.

11.30 – 13.00: Vzporedne delavnice globalnega učenja:

  • Delavnica 1: OD TEORIJE K PRAKSI: IDEJE ZA UČENJE ZA MIR IN GLOBALNO UČENJE V RAZREDU (izvajalka: Mari-Anne Okkolin, Rauhankasvatusinstituutti, Finska)*

Delavnica bo na podlagi teoretičnih spoznanj, predstavljenih v uvodnem predavanju, vključevala kratko uvodno predstavitev ter praktične skupinske razprave in vaje. Osredotočili se bomo na praktične primere, kako z učenci in učenkami raziskovati vprašanja, povezana s težkimi temami, kot so vojna, konflikti, strukturno nasilje in neenaka razmerja moči, ter ob tem spodbujati empatijo, solidarnost, enakost in pravičnost ter druge vrednote, ki prispevajo k izgradnji miroljubne in pravičnejše družbe – in šole.

*Delavnica bo potekala v angleščini.

  • Delavnica 2: UČENJE ZA TRAJEN MIR (izvajalka: Simona Podobnikar, Amnesty International Slovenije, Slovenija)

V delavnici se bomo osredotočili na življenjske zgodbe (povsem običajnih) ljudi, ki so s svojimi odločitvami in dejanji dosegli spremembo za večjo enakopravnost in človekove pravice živeli vsak dan oz. so prispevali k boljšemu jutri. Osredotočili se bomo na vprašanji, kakšne spremembe lahko kot posamezniki dosežemo in kako lahko s tem oblikujemo družbo, kjer so človekove pravice spoštovane in cenjene, hkrati pa bomo udeležence spodbudili, da tudi sami z vsakdanjimi dejanji prispevajo k bolj strpni in enakopravni družbi.

  • Delavnica 3: RAZKRIVAJMO NASILJE, GRADIMO MIR: POPOTOVANJE DO POZITIVNIH SPREMEMB (izvajalki: Iva Zenzerović in Lana Jurman, Centar za mirovne studije, Hrvaška)*

V delavnici se bomo osredotočili na razumevanje razlik med neposrednim, strukturnim in kulturnim nasiljem ter na povezave vseh teh ravni z izgradnjo pozitivnega miru. Z uporabo interaktivnih metod bomo raziskovali praktične primere ter poskušali predvideti in soustvarjati poti do pozitivnega miru.

*Delavnica bo potekala v angleščini.

13.00 – 13.45: Odmor s kavo, čajem in prigrizki ter Tržnica metod

13.45 – 14.30: Vzporedne delavnice »Učitelji za učitelje«:

  • Delavnica 1: ČAROBNI SVINČNIK (izvajalka: Slađana Đukanović, Dijaški in študentski dom Kranj)

Delavnica bo udeležencem in udeleženkam prikazala, da nimamo vsi ljudje enakih izhodišč za doseganje zastavljenih življenjskih ciljev. Skozi lastno izkušnjo bodo začutili nepravičnost, ki marsikomu onemogoči ali oteži pot razvoja in uresničevanja potencialov, želja in idej. Namen delavnice je razviti kritičen odnos do diskriminacije, prevprašati strukture prevladujočega družbenega sistema ter razmisliti, kakšno vlogo imamo pri vsem tem posamezniki in posameznice z določenimi privilegiji ter kakšno vlogo ima pri tem empatija in solidarnost.

Delavnica je primerna za izvedbo z učenci in učenki v starosti od 12 let in več.

  • Delavnica 2: PIRAMIDA SOVRAŠTVA (izvajalka: Jerneja Seibert, BIC Ljubljana – Živilska in naravovarstvena šola)

Delavnica bo udeležence in udeleženka seznanila s t.i. piramido sovraštva, ki prikazuje različne vrste pristranskega vedenja ali dejanj, sovraštva in zatiranja, ki se v kompleksnosti stopnjujejo od spodaj navzgor. Preko raziskovanja praktičnih primerov bodo spoznali, kako kratka je v resnici pot od lažnih novic do zločinov iz sovraštva, od posmehljivih šal in stereotipov do genocida.

Delavnica je primerna za izvedbo z učenci in učenki v starosti od 15 let in več.

  • Delavnica 3: LIMONCE (izvajalka: Ana Stranščak, Osnovna šola Vič)

Delavnica bo udeležencem in udeleženkam prikazala, kako preprosto je razvrščati ljudi in predmete v kategorije, ne da bi bili pozorni na njihove edinstvene značilnosti. Tovrstno razvrščanje je del procesa normalnega kognitivnega razvoja in takšno razvrščanje predmetov seveda ni problematično. Problematično pa je, če se podobnega razvrščanja poslužujemo pri ljudeh, saj to lahko privede do predsodkov ali celo do diskriminacije.

Delavnica je primerna za izvedbo z učenci in učenki v starosti od 10 let in več.

14.35 – 15.00: Izmenjava vtisov in idej z delavnic ter zaključek konference

*Dr. Mari-Anne Okkolin je sociologinja in pedagoginja, izredna profesorica na področju sociologije izobraževanja in raziskav mednarodnega izobraževanja. Na akademskem področju je zaposlena že več kot dvajset let in ima bogate izkušnje z raziskovanjem, predavanjem in supervizijo ter s koordinacijo nacionalnih in mednarodnih projektov. Od leta 2020 kot vodilna strokovnjakinja pri finski nevladni organizaciji Rauhankasvatusinstituutti – RKI (ang. Peace Education Institute) vodi izobraževanja in sodelovanja s šolami ter drugimi formalnimi izobraževalnimi ustanovami na temo enakosti in pravičnosti, boja proti rasizmu, globalnega učenja in učenja za mir – kar je tudi krovni koncept, ki usmerja celotno delo RKI. Sodeluje s sorodnimi organizacijami in mrežami v Evropi in podsaharski Afriki, med drugim je delala v Tanzaniji in Južni Afriki. Je avtorica skoraj štiridesetih znanstvenih publikacij, med drugim knjige Education, Gender and Development – A Capabilities Perspective (Routledge, 2017).

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

Dogodek upošteva principe organizacije trajnostnih dogodkov. Vabimo vas, da se na dogodek pripeljete s/z:

Če se boste pripeljali z avtomobilom (in s sopotniki): plačljiva parkirna mesta so na voljo v parkirni hiši pod Cankarjevim domom in parkirni hiši pod bližnjim Kongresnim trgom. Parkirate lahko tudi na parkirnih mestih v okoliških ulicah ali na parkirišču P+R Dolgi most, od koder se lahko do Cankarjevega pripeljete z javnim prevozom ali kolesom.

Nacionalna konferenca globalnega učenja predstavlja enkratno priložnost, da pristop globalnega učenja predstavimo širšemu krogu izobraževalk in izobraževalcev, medse povabimo strokovnjaka ali strokovnjakinjo, ki z nami deli svoje razumevanje in izkušnje z globalnim učenjem, ter hkrati vsem, ki na tem področju že delujejo, omogočimo izmenjavo idej in izkušenj za vključevanje globalnega učenja v poučevanje. Konferenca je tako prostor izmenjave, srečevanj in učenja, ki vsako leto obogati področje globalnega učenja v Sloveniji. Več o preteklih konferencah si lahko preberete tukaj.

Letošnjo nacionalno konferenco globalnega učenja organiziramo v okviru projekta “Klub učiteljic in učiteljev globalnega učenja“, ki ga v letih 2023-2025 sofinancira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.